Spreek de taal van je boekhouder

Ondernemen is meer dan het vermarkten van je dienst of product. Het optimaliseren van je inkomsten, het beheersen van je kosten, het berekenen van je belastingen….. dikwijls spreek je daarvoor een externe expert zoals een accountant of boekhouder aan.
Een boekhouding adequaat voeren is een essentieel kenmerk van sterk ondernemen. Je leert van het verleden om te plannen naar de toekomst, zowel zakelijk als privé.
Als ondernemer mag je best leunen en vertrouwen op externe experts, de vraag blijft echter wat jouw impact kan zijn op de interpretatie van de cijfers.
In onze permanente vorming “spreek de taal van uw boekhouder” focussen op jouw aandeel in het beschikbare cijfermateriaal dat zo zorgvuldig wordt samengesteld door externe experts. Wat zijn vaak gebruikte termen? Waarom zijn ratio’s zo belangrijk? Wat zijn mijn verantwoordelijkheden, rechten en plichten als ondernemer in voeren van een boekhouding? Wat kan ik als zelfstandige leren uit een jaarverslag of een driemaandelijkse proef- en saldibalans? Hoe bereid ik optimaal een kredietdossier voor?
De workshop gaat aan de slag, na een klein docerend stuk, met uw cijfers, uw bedrijf, uw vragen. Een interactief momentum dat u als ondernemer sterker kan maken door inzichten te verwerven in het kluwen van cijfers en terminologie.

Het programma bestaat uit twee sessies van 3 uren.

Sessie 1 
18:00 – 19:30         Basisbegrippen (kernwoorden)
19:30 – 20:00         Pauze
20:00 – 21:30         BTW in de praktijk

Sessie 2
18:00 – 19:30         Kredietaanvraag
19:30 – 20:00         Pauze
20:00 – 21:30         Knipperlichten herkennen in je eigen boekhouding

Programma

  1. Basisbegrippen (kernwoorden)
    1. Balans en resultatenrekening
    2. Facturatie
    3. BTW
    4. Afschrijvingen
    5. Bedrijfseconomisch resultatenschema
    6. Varia
  2. BTW in de praktijk
    1. Werking (wie, wat, waar, wanneer, hoe)
    2. Tips&tricks
  3. Kredietaanvraag
    1. Doel en impact op de bedrijfsvoering
    2. Hoe bereid je een aanvraag correct voor?
    3. Acceptatiecriteria
    4. Alternatieven voor een bancair krediet
  4. Knipperlichten herkennen in je eigen boekhouding
    1. Welke liquide middelen dien ik te voorzien?
    2. Hefboomwerking vaste kosten
    3. Marges en andere risico-analyzes

Kostprijs Opleiding: 550€. (Btw incl.)

Voor zelfstandigen en bedrijven komt deze opleiding in aanmerking voor subsidiëring door de Vlaamse Overheid.*

*Voorafbetaling van                        145,5 Euro
Komt in aanmerking voor KMO:     404,5 Euro
Waarvan zelf te betalen:                283,2 Euro
Belgische overheid subsidieert:     121,4 Euro

Eigen bijdrage is dus:                    428,6 Euro 

Deze opleiding is erkend door:

  • Federale Bemiddelingscommissie.
    Accreditatiepunten in aanvraag

Werner Van Loo, financieel bemiddelaar.

Werner heeft een diploma als handelsingenieur en was gedurende jaren actief als bankdirecteur.

Hij bemiddelt met  koppels de fiscale en financiële implicaties van de scheiding en berekent onderhoudsbijdrages voor kinderen.

Deeltijds docent UC Leuven-Limburg accountancy-fiscaliteit, bank- en finaniciënwezen

Werner runt al 16 jaar zijn eigen bvba en vastgoedvennootschap.

Bemiddelaar in burgerlijke en handelszaken

Algemene Informatie & Locatie​​

Lesdata onder voorbehoud regeringsmaatregelen!

Accreditatiepunten voor Permanente Vorming in aanvraag bij de Federale Bemiddelingscommissie.
Minimum aantal deelnemers is 6
Telkens van 18 tot 21u

Gezondheid komt op de eerste plaats. De regeringsmaatregelen om het Corona virus in te dijken worden door People Interaction gerespecteerd. 

Nieuwsberichten geven echter aan dat de huidige regeringsmaatregelen zullen verlengd worden.

Een optimistische inschatting laat ons ervan uitgaan dat de lessen mogen hervat worden vanaf mei 2020.
Indien de regeringsmaatregelen verlengd worden en leshervatting pas mogelijk is op een later tijdstip dit jaar dan houden we jullie op de hoogte. 

Je vindt hieronder ons voorstel tot herschikking van de lesdata.
Wij danken jullie voor je begrip! 

Najaar 2020

dinsdag 13 oktober
donderdag 15 oktober

Locatie:

Swanenberg
Alfons Stesselstraat 19
3012 Leuven

Voorjaar 2021

dinsdag 23 februari
donderdag 25 februari

Locatie:

Swanenberg
Alfons Stesselstraat 19
3012 Leuven

Contact

info@peopleinteraction.be

0468 43 99 11

kantoren:
Streekweg 2 – 2490 Balen
IBAN: BE29 6451 0162 9864
BIC: JVBABE22

maatschappelijke zetel:
Molenstraat 280 – 2490 Balen

 

Nieuwsbrief

Wij trachten jou de best mogelijke begeleiding aan te bieden. Indien er ondanks onze inspanningen alsnog een tekortkoming is dan kan je ons hiervan op de hoogte brengen: klachtenmelding@falcontwin.be

People Interaction is een afdeling van Falcontwin BV

Bezoek onze website voor al onze juridische gegevens

Erkenningen

Op zoek naar bemiddeling?

Management – consultancy

Stel hier uw vraag