Over ons

Onze passie is werken met mensen. Mensen maken hét verschil! People Interaction staat voor het optimaliseren van je persoonlijk rendement dóór mensen en mét mensen.

Onze opleidingen maken het mogelijk jouw functioneren op topniveau te brengen. Onze opleidingen beogen een duurzame impact op jouw kennis, vaardigheden en persoonlijk functioneren. Persoonlijke evaluaties, kritisch en constructief, samen met het intensief inoefenen van vaardigheden zorgen voor duurzame optimalisaties in jouw inzichten en functioneren. Zo word jij zelfsturend en je eigen train-de-trainer.

People who make the difference!

High impact Mediation

Because the mediator matters!

Welke impact hebben opleidingen op nieuw gedrag van de deelnemers?
Het is belangrijk dat de opleiding zelf doorspekt is van actieve leerervaringen. Veelvuldig en intensieve rollenspellen met concrete en doelgerichte feedback, samen met het aanleren van een actieve en kritische zelfkennis zijn de basisvoorwaarden. Na de opleiding zorgen voor een ‘Nazorg Traject’ waar professionele begeleiding in en rond praktijkervaring het kwaliteitsniveau, de duurzaamheid en de effectiviteit zeer sterk vergroot.

Ervaar People Interaction waar je voor een totaal ervaring kiest.

Because the mediator matters!

De taak van de bemiddelaar is complex en vraagt een uitgebreid gamma van kennis en vaardigheden. 
Kennis is de juiste informatie geven om een juridisch correcte overeenkomst op te stellen.
Vaardigheden bevinden zich op psychologisch, sociaal en communicatief domein. 

Onze klanten verwachten een kwaliteitsvolle begeleiding van hun conflictoplossing. Dit op het gebied van kennis maar vooral – alhoewel minder vaak geëxpliciteert – op het gebied van onze vaardigheden.

High Impact Mediation is een intense wijze van bemiddelen die van de bemiddelaar een uiterst kritische houding vraagt, met grondige zelfkennis.

Business Development

Manon Taris
Senior Business Consultant

Manon Taris – Senior Business Consultant

Manon Taris – Senior Business Consultant is samen met de zaakvoerders de contactpersoon voor de verkoop van opleidingen en bedrijfsstrategieën op het gebied van conflictvaardigheden en conflictbegeleiding. Op maat gemaakte opleidingen en actieve ondersteuning bij het begeleiden van zowel interne als externe conflictbegeleiding. 

Oplossingen op maat met impact voor Uw organisatie.

Manon is actief als erkend bemiddelaar en tevens gastdocent bij People Interaction. 

People Interaction en Merlijn werken samen

Merlijn Groep

Merlijn Training en Advies geeft al meer dan 25 jaar trainingen. Van oorsprong waren dat vooral trainingen op het gebied van mediation/bemiddeling, inmiddels is ons werkterrein uitgebreid tot het hele terrein van conflicthantering. We onderscheiden 24 conflictoplossingsmethoden, die allemaal hun eigen karakter en hun eigen voor-en nadelen hebben. Voor veel van die methoden hebben we inmiddels opleidingen ontwikkeld en voor een aantal is de opleiding nog in ontwikkeling.

Sinds begin 2020 is er een samenwerking tussen People Interaction en Merlijn Groep.

Op diverse gebieden kunnen we samen (maatwerk) trainingen verzorgen, voor medewerkers of leidinggevenden. Managers die op een goede manier om kunnen gaan met (dreigende) conflicten kunnen vaak voorkomen dat een conflict escaleert. Tijdig ingrijpen voorkomt vaak ziekteverzuim dan wel arbeidsconflicten en bespaart zo uiteindelijk de ondernemer veel tijd, energie en kosten.

Naast het geven van trainingen is Merlijn ook al vele jaren ‘leverancier’ van professionals op deze gebieden. Hieronder hebben we voor u op een rijtje gezet wat deze professionals voor u kunnen betekenen.

Wat kan Merlijn Groep / People Interaction voor Ondernemingen betekenen?

Merlijn werkt samen met meer dan 175 zelfstandige professionals en kan hierdoor op de meeste vragen op het gebied van conflicthantering ondersteuning bieden. Denk daarbij aan operationele ondersteuning maar ook beleidsmatig zijn we actief: bijvoorbeeld met het inrichten van een effectieve klachten- of meldregeling, of het opzetten en inregelen van een objectieve en onafhankelijke klachtencommissie.

Hieronder wat mogelijkheden:

Conflictadviseur: Een conflictadviseur is een conflictprofessional die met uw organisatie kijkt wat in een concrete situatie de beste oplossingsroute zou kunnen zijn. Hiermee wordt voorkomen dat er tijd, geld en energie gespendeerd wordt aan een oplossing, die niet afgestemd is op het probleem. De organisatie krijgt daardoor zicht op de meest effectieve wijze om een conflict op te lossen. De conflictadviseur zal met u kijken of de situatie vraagt om een ad hoc / eenmalige oplossing – bijvoorbeeld een gespreksbegeleider of een mediator – en daarnaast wat voor mogelijke, meer structurele, of beleidsmatige oplossingen nuttig, wenselijk of zelfs verplicht zouden zijn voor uw organisatie. Bijvoorbeeld in de vorm van een externe vertrouwenspersoon of een klachtenfunctionaris.

Ad hoc / eenmalige oplossingen:

  • Gespreksbegeleider: gaat informeel in gesprek bij niet of beheersbaar geëscaleerde conflicten
  • Mediator/Bemiddelaar: gaat met een beproefde set van formele afspraken/spelregels in gesprek in min of meer geëscaleerde conflicten

Structurele oplossingen:

Externe vertrouwenspersoon: aanspreekpunt voor medewerkers binnen de organisatie ingeval van het ervaren van interne spanningen

  • Klachtenfunctionaris: aanspreekpunt voor medewerkers en/of klanten bij klachten over producten etc.

Beleidsmatige oplossingen:

  • Meldregeling ( met oog op mogelijke integriteitsschendingen – verplicht voor organisaties met > 50 medewerkers)
  • Klachten regeling (voor de aanpak van mogelijke ongewenste omgangsvormen)
  • Klachtencommissie ( als onderdeel van klachtenregeling)

Deze beleidsmatige oplossingen zouden ook op sector niveau ontwikkeld kunnen worden, ten behoeve van de leden. Met aangesloten organisaties kan op individuele basis bekeken worden wat zij nodig hebben om hun organisatie ‘conflictvaardig’ te maken.

Team

Walter Engelen

Zaakvoerder – Docent

Erkend bemiddelaar in Sociale Zaken en Burgerlijke & Handelszaken

– LEES MEER –

Natasha De Vinster

Zaakvoerder – Docent

Erkend bemiddelaar in Familiale zaken – LEES MEER –

Bart Verheyen

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Burgerlijke & Handelszaken en Sociale Zaken – LEES MEER –

Sanaa Naitchriff

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Familiale Zaken – LEES MEER –

Astrid Clabots

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Burgerlijke & Handelszaken – LEES MEER –

Hilde Gaublomme

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Burgerlijke & Handelszaken – LEES MEER –

Ann Corneillie

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Familiale Zaken – LEES MEER –

Catharina Janssens

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Burgerlijke & Handelszaken – LEES MEER –

Kim Mauen

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Familiale Zaken en Burgerlijke & Handelszaken – LEES MEER –

Rudy Cludts

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Familiale Zaken, Sociale Zaken, Burgerlijke & Handelszaken – LEES MEER –

Leif Maris

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Burgerlijke & Handelszaken

– LEES MEER –

Roger Vermeulen

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Sociale Zaken en Burgerlijke & Handelszaken – LEES MEER –

Frank Van Oyen

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Familiale Zaken – LEES MEER –

Wilfried Mestdagh

Docent Bemiddeling

Erkend bemiddelaar in Familiale Zaken

– LEES MEER –

Christel Lenaers

Docent Permanente Vorming

– LEES MEER –

Lieve Van Beeck

Docent Psychologie

– LEES MEER –

Yves Vennekens

Docent Psychologie

– LEES MEER –

Bert Nijssen

Docent Psychologie

– LEES MEER –

Nele Meersman

Docent Permanente Vorming

– LEES MEER –

Werner Van Loo

Docent BEMIDDELING

– LEES MEER –

Francine ten Hoedt-van Rintel

Gastdocent BEMIDDELING

– LEES MEER –

Erkenningen

People Interaction is een klantgerichte dienstverlener. Wij zorgen voor professionele opleidingen en permanente vorming. Opleidingen hebben vaak een tijdelijk effect op het werkelijk gedrag en resultaat. Wij bieden verdere individuele begeleidingstrajecten aan die zorgen voor een blijvende integratie. Onze diensten zijn steeds gericht op de werkelijke behoeften en noodzaken van jou als klant. Hierdoor leveren wij een directe bijdrage aan jouw persoonlijke ontwikkeling én het behalen van de door jou gestelde doelstellingen… Wij zijn een door diverse instanties erkende opleidingsverstrekker.
FBC

Federale Bemiddelingscommissie​

– LEES MEER –
orde van vlaamse balies

Orde Van Vlaamse Balies

– LEES MEER –
ISO_9001

Klantgerichtheid ISO 9001

– LEES MEER –
kmoportefeuille

Erkenningsnummer DV.O209248

– LEES MEER –
bibf-logo

BIBF

BIV logo

BIV

– LEES MEER –

Vacatures

Docent Permanente vorming

Heb jij de passie in je om mensen hét verschil te laten maken? Zoek jij een job waar ondernemerschap gewaardeerd wordt? Met betrekking tot uitbreiding van onze dienstverlening zijn wij steeds op zoek naar docenten permanente vorming. Een autonome uitdaging in een zeer flexibele setting. Stuur snel je cv en motivatie aan ons door. Tot snel!

Boordevol ideeën?

Wij zijn altijd op zoek naar mensen met goede ideeën om mee samen te werken. Bezit je over de nodige formele kwalificaties om jouw idee ten uitvoer te brengen en zoek je nog een partner?

Neem contact op en we bespreken het.

Contact

info@peopleinteraction.be

0468 43 99 11

kantoren:
Streekweg 2 – 2490 Balen
IBAN: BE29 6451 0162 9864
BIC: JVBABE22

maatschappelijke zetel:
Molenstraat 280 – 2490 Balen

 

Nieuwsbrief

Wij trachten jou de best mogelijke begeleiding aan te bieden. Indien er ondanks onze inspanningen alsnog een tekortkoming is dan kan je ons hiervan op de hoogte brengen: klachtenmelding@falcontwin.be

People Interaction is een afdeling van Falcontwin BV

Bezoek onze website voor al onze juridische gegevens

Erkenningen

Op zoek naar bemiddeling?

Management – consultancy

Stel hier uw vraag